Haber

İNTERNET ALIŞVERİŞİNDE KİRA ARTIŞI VAKA İPTALLERİ BEKLENTİLERİ

İNTERNET üzerinden yapılan alışverişlerde sebep göstermeden yapılan iptallerde artış var. Son dönemde kura bağlı fiyat artışı beklentisiyle iptal edilen eşyaların yanı sıra bazı vatandaşların otobüs biletleri de iptal ediliyor. Konuyla ilgili Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicinin sözleşmesinin feshedilmesinde haklı sebep olduğunu ancak mücbir sebeplerden dolayı olduğunu söyledi. Tüketici Kanunu’nun 6. maddesi de satıştan kaçınmayı yasaklamaktadır. ‘Satmıyorum, döndüm paranızı geri alamazsınız’ dedi. Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım, firmaların böyle bir hakkının olmadığını, otobüs seferlerinin mücbir sebeplerle iptal edilmesi halinde o vatandaşın seyahatini bir şekilde sağlamak zorunda olduklarını ve alamadığını söyledi. bir fiyat farkı.

Döviz kurundaki artış e-ticaret ve online biletleme sitelerinde sebep gösterilmeden sipariş iptallerine neden oldu. Bir e-ticaret sitesinden 24 bin lira ödeyerek akıllı saat alan Emin Özkan, kargosu yolda olmasına rağmen işini alamadı. 5 günde yaklaşık 12 bin liralık zam alan çalışma gerekçe gösterilmeden iptal edildi. Net durum otobüs bileti satan online bilet satış sitelerinde de görülmeye başlandı. Otobüs biletlerine zam beklentisi de sebepsiz iptal şikayetlerini artırdı. İnternet alışverişlerinde yaşanan iptallerle ilgili olarak Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, mazeretlerle fiyat artışı yapılamayacağını vurgulayarak, haklı bir sebep olmaksızın siparişin iptal edilmesi durumunda internet satış portalının orta fiyat farkını tüketiciye ödemek zorunda olduğunu söyledi.

Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım da vatandaşın ulaşımının bir formda sağlanması gerektiğini belirtti.

5 GÜNDE 12 BİN LİRA ARTTI; İŞ İPTAL EDİLMİŞİ İstanbul’da ikamet eden Emin Özkan, eseri e-ticaret sitesinden satın almış, kargoya verildikten sonra iptal edilmiş. Özkan, ben 24 bin liraya bilinen bir markanın akıllı saatini sipariş ettim. Pazartesi sabahı bu e-ticaret sitesinin 0850 numarasından arandım. Efendim akıllı saat almışsınız fiyatı yanlış girmişim ürün artmış lütfen siparişinizi iptal ediniz. Ben de yapamam dedim. Ürün pazartesi kargoya verildi. Kargo takibi yaptığımda hep kargoda görünüyor ve iş bir türlü gelmiyor. Daha sonra siparişinizin iptal edildiğine, paranızın iade edildiğine dair bir mesaj geldi. İade edilen para taksitli çekildiği için 6 ay içinde iade edilecektir. Dövizde artış olduğu için bu iş şu anda 36 bin 500 lira. Açıkçası iş arttığı için müşteriyi mağdur ederek işimizi vermediler. 5 günde 12 bin lira çöpe gitti. Döviz kurlarındaki artıştan dolayı birçok vatandaşın da e-ticaret sitelerinin mağduru olduğunu düşünüyorum. Ya eserimin bana gönderilmesini ya da işi aldığım günkü fiyat ile bugünkü fiyat arasındaki farkın ödenmesini bekliyorum. Özkan’ın mağduriyetinin sorulduğu e-ticaret sitesi, konu ile ilgilendiklerini, satıcı firma ile sorun yaşandığını ve aradaki fiyat farkının Özkan’a iade edileceğini belirtti.

YER KAYBI NEDENİYLE BİLET İPTAL EDİLMİŞTİR. Otobüs bileti iptal olan Yağız Kalemci daha önce biletimin iptal edildiğini söyledi. Yeri olmayan bir ilişki teklif ettiler. Bileti almamıza rağmen çok zorlandık, bizi arayıp yer olmadığını söylediler. Paralarını iade ettiler. Mağdur olduk zamanında gidemedik. 2 gün sonra ayrıldık. Daha sonra o siteden bilet almadık dedi. Sevda Demir de, “Genelde internetten alıyoruz ama sorun olmadı. Ben kendim iptal ettim ama iptal edecek bir durumları yok. Benim başıma böyle bir şey gelse çok üzülürüm dedi.” kızgınım, şikayet ederdim.

AĞAOĞLU mazeretle fiyat artırılamaz Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, “Dolar yükseldi, akaryakıt fiyatları yükseldi, dolayısıyla zam yapamıyorlar. Tüketiciden internet sitesinden aldığı bilete fark isteniyorsa veya terminal, bu yasaya aykırıdır.Eğer o seyahati yapmak için bir fark ödemesi gerekiyorsa tüketici mutlaka hakem heyetine başvurarak ticari avans faizi ile birlikte bedelin kendisine iade edilmesini talep edebilir. Tüketici Kanununda açık hüküm var.Tüketici sözleşmeleri tüketicinin aleyhine değiştirilemez.Ayrıca satıştan kaçınmak da yasaktır.Etiket ile ilgili 54. sayımızda diyor ki;Talep edilen fiyat ve kasadaki fiyat ise farklıysa tüketicinin lehinde olan uygulanır.Kanun çok açık ve tüketicinin eli çok güçlüdür.Tüketici aldığı bileti iptal eden şehirlerarası seyahat firmalarını mutlaka Ulaştırma Bakanlığına şikayet etmelidir. Tüketicinin o seyahate çıkamaması durumunda maddi ve manevi tazminata hak kazanacağını söyledi.

AĞAOĞLU ORTA FİYAT FARKI TÜKETİCİYE ÖDEMEK ZORUNDADIR Ağaoğlu, “Hem internetten hem de terminalden alınan şehirlerarası otobüs biletlerinin satıcı tarafından iptal edilememesi gibi dolar yükseldi, emsal bir sorun bazı firmaların elektronik eser siparişi veren tüketicilerin siparişlerini iptal etsinler bu tamamen hukuka aykırıdır stokta olmayan mal satılamaz fasılalı sözleşmeler yönetmeliğinde net bir karar var internetten alışveriş yaparken çokça görüyoruz dolar gibi yükseldi fiyatları hızla yükselttiler.siparişi iptal etme hakkınız yok.sipariş sebepsiz yere iptal edilirse internet satış portalı orta fiyat farkını tüketiciye ödemek zorunda.tüketicinin muhatabı internet satışları fasılalı sözleşmeler yaparak bedel ödedikleri portallar.Tüketici Kanunu’nun 6. maddesi satmayı reddetmeyi yasaklıyor.Ben tüketiciye satmıyorum, vazgeçtim, paranı geri al, otur denilemez. Tüketicinin sözleşmeyi feshetmesi için haklı bir sebep var ama mücbir sebepler var. Keyfi olarak iptal edip fiyat etiketini değiştirip satışa çıkarmak tüketici hukukuna tamamen aykırıdır. Tüketicilerin seyahat firmaları ile ilgili iptallerle karşı karşıya kalmaları durumunda Ulaştırma Bakanlığı’na, online alışverişleri ile ilgili bir iptal ve haksız uygulama görmeleri halinde ise Ticaret Bakanlığı bünyesindeki reklam panosuna şikayette bulunabileceklerini söyledi.

YILDIRIM ARTIRIMI YAPMAK ÜZERE FUARI İPTAL EDEN FİRMALARA AĞIR YAPTIRIMLAR VAR

Bu konuda Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım ve web sitesi, şirket müşteriye karşı müştereken ve müteselsilen sorumludur. Seferi artırmak için seferi iptal eden firmalara bakanlığın ağır yaptırımları var. Web sitesi aynı zamanda bir ortaktır. Firmaların böyle bir hakkı yok, zaruri sebeplerden dolayı otobüs seferleri iptal olursa o vatandaşın ulaşımını bir şekilde sağlamak zorundalar. Fiyat farkı alınamaz sözlerini de kullandı.

– Karakozhaber-koyulhisar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
jojobet
istanbul eskort bayan
istanbul escort bayan
istanbul escort hizmetleri
istanbul eskort ajansı
escort bayan istanbul
profesyonel adalar escort
arnavutköy escort bayan
ataşehir eskort kızlar
avcılar elit escort
bağcılar lüks escort
escort bayan bahçelievler
bakırköy eskort hizmetleri
başakşehir profesyonel eskort
escort bayan bayrampaşa
beşiktaş eskort hizmetleri
beykoz vip escort
beylikdüzü güvenilir escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort bayan
çatalca eskort
çekmeköy eskort bayan
esenler escort hizmetleri
güvenilir esenyurt escort
eyüp güvenilir escort
fatih escort
lüks escort gaziosmanpaşa
lüks eskort güngören
kadıköy escort
lüks escort kağıthane
escort kartal
profesyonel escort küçükçekmece
vip eskort maltepe
pendik eskort siteleri
sancaktepe escort hizmetleri
sarıyer vip escort
şile vip eskort
silivri eskort
şişli eskort kızlar
sultanbeyli escort bayan
escort bayan sultangazi
tuzla elit eskort
ümraniye escort
üsküdar eskort hizmetleri
zeytinburnu escort ajansı
istanbul escort
istanbul eskort hizmetleri